صنعت رسانه، دنیای امروز را بهسرعت شبکهسازی کرده است، بهطوری که گفتهاند، «روزگاری گمان میرفت زمین تخت است، بعدها ثابت شد که زمین گرد است، سالها گذشت و با ورود به دنیای جدید، حالا دیگر همه ما میدانیم که زمین بیضی شکل است و در خود دنیای دیگری دارد که نه تخت است و نه گرد، بلکه شبکهای است»، شبکهای از رسانههای متعدد و متکثر که در دسترس همگان از بزرگ و کوچک، زن و مرد، کارگر و دانشجو و… است و با آن روزگار میگذرانند. امروزه این صنعت در نوک پیکانِ تغییرات است، تغییرات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… .
شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر با رشد مداوم و قابل توجهی روبهرو بوده، از اینرو جای تعجب نیست که دائماً شاهد معرفی شبکههای اجتماعی جدید و استقبال بیشتر و گستردهتر مخاطبان به آنها باشیم. در نتیجه این رشد بیوقفه، چشم انداز ما مدام در حال تغییر است و این موضوع دلیلی برای لزوم بهروز بودنِ بازاریابان، صاحبان کسبوکار، مدیران، تاثیرگذاران فرهنگی و… است و به دلیل خاصیت بهروز شوندگی، بهرهبرداری از رسانه مذکور نیز سهلِ ممتنع بوده و میتواند در عین جذابیت و اثرگذاری به امری پیچیده تبدیل شود.
فعالیت در شبکههای اجتماعی میتواند هم چالش برانگیز باشد و هم جذاب، هم درآمدزا باشد هم ویرانگر، هم تخصص است و هم حرفهای مدرن، از اینرو باید توجه داشت که یکی از ویژگیهای این حوزه برخورداری از حس مسئولیت است. از خدمات به مشتریان، روابط عمومی، فروش و پاسخگویی به مخاطب گرفته تا پاسخگویی به کارفرما و محیط پیرامون. امروزه فعالیت در این فضای رسانه ای می تواند علاوه بر موارد بالا به توسعه برند شخصی (پرسونال برندینگ) نیز کمک ویژه ای نماید با درک این موضوع که حضور در شبکههای اجتماعی همیشه آسان نخواهد بود و با کسب دانش و با رعایت نکات و تکنیکهای خاص، میتوان در مسیر برندسازی شخصی موفق شد.
ادامه در روزنامه صمت به نشانی زیر :