Hassan Farahani

جستجو کردن
Close this search box.

کتاب «بازاریابی صنایع‌دستی در عصر رسانه‌های نوین»منتشر شد

کتاب بازاریابی صنایع‌دستی در عصر رسانه‌های نوین به نویسندگی شهریارخونساری و حسن فراهانی  توسط « اندیشکده روابط بین الملل» راهی بازار نشر شد.

این کتاب سعی دارد در مسیر تعامل بین هنرمندان با مشتریان به خصوص هنرمندان صنایع دستی با ترسیم فضای موجود در عرصه رسانه های نوین و ارائه بهتر و مناسب خدمات و تولیدات هنری در فضای مجازی به ارائه راه کارهایی برای معرفی صنایع دستی در رسانه ها به ویژه رسانه های اجتماعی بپردازد زیرا فعالیت درشبکه‌ اجتماعی می‌تواند هم چالش برانگیز باشد و هم جذاب، هم درآمدزا باشد هم ویرانگر، هم تخصص است و هم شغلی مدرن، از این‌رو باید توجه داشت که حضور در شبکه‌های اجتماعی همیشه آسان نیست. اما با کسب دانش و رعایت نکات و تکنیک‌های خاص، می‌توان در این مسیر موفق شد. در این کتاب ضمن شناخت کارکردها و ویژگی‌های رسانه ای با شیوه‌های نوین فروش و بازاریابی آثار هنری در فضای رسانه ای آشنا خواهید شد. کتاب شامل ۹ فصل به شرح زیر و در ۲۵۱ صفحه راهی بازار نشر شده است:

  • فصل اول: کلیات؛ تعریف کلیدواژه‌ها
  • فصل دوم: نکات کلیدی برای داشتن یک کسب‌وکار در فضای مجازی
  • فصل سوم: مخاطب‌شناسی
  • فصل چهارم: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی
  • فصل پنجم: استراتژی خلق برند در صنایع‌دستی
  • فصل ششم: دنیای خیال‌انگیز عکاسی
  • فصل هفتم: صنایع‌دستی در دنیای معاصر
  • فصل هشتم: چگونه جهان مجازی را تسخیر کنیم؟
  • فصل نهم: توصیه‌های کاربردی

در پشت جلد کتاب نوشته شده است:« صفحه تجاری شما می تواند مشتریان خود را بر اساس جغرافیا، رفتارهای خرید و اطلاعات جمعیت‌شناختی بازار هدف، شناسایی نماید. ازطریق این فرایندها، کیفیت محصولات، خدمات، سیستم تحویل و بازخورد مشتریان را دریافت خواهید کرد و مشتریان هم در این روش پیشنهادهای جدید دیگری برای افزایش کارایی به شما ارائه می‌دهند. اینترنت فرصت‌های مساوی را برای کل کسب‌وکارهای مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ فراهم می‌کند و می‌توان با مقادیر کمی پول، کسب‌وکار مناسبی را آغاز کرد. فروش و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی و با کمک رسانه های نو ظهور دارای مزایای بسیاری است. سیستم اطلاعاتی تجارت الکترونیک در صنایع‌دستی مبتنی بر وب می‌تواند روابط مشترک جدیدی بین مشتریان و هنرمندان برقرارکند و از این تعامل بازار بهتری در این حوزه شکل گیرد».

همچنین نویسندگان کتاب اذعان دارند قدم زدن در عرصه هنر و رسانه با نگاه به این واقعیت که هریک از این دو حوزه به تنهایی دامنه وسیعی از دانش و تجربه را شامل می شوند، قطعاً دشوار بوده و به دلیل گستردگی موضوع و همچنین ماهیت به روز شوندگی تکنولوژی های نوین ارتباطی بدون شک مطالب این کتاب خالی از اشکال نبوده و از صمیم قلب هر گونه انتقاد و پیشنهاد را پذیرا هستند.

امید است که این تلاش برای ورود به موضوع بازاریابی و فروش آثار هنری با ابزار رسانه ای بتواند پنجره جدیدی را برای هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی باز نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *